Jak działa Gopass

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Co to jest karta Gopass?

Karta Gopass, to imienny nośnik usług zakupionych przez konto Gopass, który umożliwia korzystanie z biletów, skipassów. Karta Gopass (w postaci mobilnej, jak i chipowej) jest kartą spersonalizowaną i nie można jej przekazywać ani udostępniać osobom trzecim pod rygorem blokady. Zawiera numer identyfikacyjny i kod kreskowy, które umożliwiają jej identyfikację.

Jak otrzymam kartę mobilną?

Karty mobilne, generowane automatycznie po rejestracji (również po dodaniu subkont). Karty są możliwe do pobrania na telefon z zakładki “Karty Gopass”. Do Aquaparków, Wesołego Miasteczka Legendia czy do szkoły narciarskiej wystarczy pobrana na telefon wersja mobilna karty Gopass. Mobilnej wersji można również używać do zbierania punktów w programie Gopass. Przy zakupie produktów lub w punktach gastronomicznych należy zeskanować pobrany na telefon kod kreskowy karty Uwaga! Karty nie należy używać do przejścia przez bramkę podczas jazdy na nartach lub przejażdżki koleją linową, gdyż urządzenia przy bramkach odczytują jedynie chipowe karty Gopass.

Jak otrzymam kartę chipową?

Karta Gopass w postaci zbliżeniowej karty chipowej jest wydawana w Infocentrach Ośrodkach narciarskich oraz aquaparkach, za okazaniem karty mobilnej lub potwierdzenia zakupu usługi. W przypadku utraty pierwszej karty, następna wydawana jest za opłatą (10zł w Polsce/ 2 euro na Słowacji/ 50 koron czeskich w Czechach). Po zakupie kartę należy przypisać do swojego konta Gopass, aby cieszyć się wszystkimi profitami wynikającymi z programu lojalnościowego Gopass oraz zbierać punkty.

W jakich Ośrodkach otrzymam chipową kartę Gopass?

  • W Polsce: Szczyrk Mountain Resort
  • Na Słowacji: Tatralandia, Besenova, Wysokie Tatry, Jasna
  • W Czechach: Szpindlerowy Młyn, Golf resort Ostravice, Golf resort Kaskáda, Golf resort Olomouc
  • W Austrii: Mölltaler Gletscher

Czy odbiorę kartę w ośrodku Beskid Sport Arena lub Centralnym Ośrodku Sportu?

Nie. W Szczyrku kartę można odebrać tylko w Szczyrk Mountain Resort w kasach lub punkcie Infocentrum przy stacji Gondola – ul. Salmopolska 53B.

Czy każdy członek mojej rodziny powinien mieć własną chipową kartę Gopass czy wystarczy nam jedna karta?

Każdy użytkownik programu jest zobowiązany do posiadania swojej karty Gopass. Zabronione jest korzystanie z karty Gopass innej osoby.

Czy muszę mieć przy sobie kartę Gopass, aby skorzystać z zakupionego biletu/ skipassa?

We wszystkich naszych ośrodkach narciarskich, aby skorzystać z zakupionego biletu/ skipassu, należy korzystać z chipowej karty Gopass. Dla wygody naszych Klientów, kołowroty w ośrodkach narciarskich są dostosowane tak, aby odczytać posiadany bilet z karty chipowej bez konieczności wyjmowania jej z kieszeni. Wyjątkiem jest korzystanie z Aquaparków, gdzie został wprowadzony nowoczesny i wygodny system posługiwania się na terenie aquaparku opaską chip, którą Klienci otrzymują w kasach przed wejściem do ośrodka, po okazaniu karty mobilnej, potwierdzenia złożonego zamówienia (otrzymanego po zakupie, zawierającego kod kreskowy z zakodowanym biletem), bądź karty chip z posiadanym aquaticketem. W Legendii wystarczy, aby mieć przy sobie mobilną wersję karty Gopass.
 

 

Konto Gopass  

(logowanie/rejestracja/dodawanie osób do konta/punkty Gopass/płatności):

 

Czy posiadając konto Gopass muszę stać w kolejce do kasy?

Jeśli posiadasz chipową kartę Gopass możesz udać się bezpośrednio do bramki po otrzymaniu potwierdzenia zakupu biletów na stronie www.gopass.pl. Jeżeli nie posiadasz jeszcze chipowej karty Gopass, przed pierwszym skorzystaniem z usługi należy najpierw ją odebrać w Infocentrum.

Jak można płacić za zakupy w e-sklepie Gopass?

Dostępne sposoby płatności to: bankowość elektroniczna (e-przelew) oraz karta płatnicza. W przypadku posiadania na koncie Gopass doładowania (kredytu) w walucie: polski złoty, euro, korony czeskie –jest możliwość opłacenia zamówienia za pomocą doładowania. Należy pamiętać, że doładowaniem w PLN możemy opłacić tylko zamówienia na www.gopass.pl, w € tylko na www.gopass.sk, a w CZK na www.gopass.cz. W przypadku transakcji walutowych należy upewnić się, czy na konto bankowe, z którego chcemy dokonać opłaty zamówienia nie jest założona blokada/ limit na transakcje tego typu.

Czy jako rodzina możemy zbierać punkty na jedno konto?

Program Gopass oferuje możliwość utworzenia rodzinnego/grupowego konta (maksymalnie 10 osób). Każdy członek konta ma własną kartę Gopass, a uzbierane punkty kumulują się na wspólnym koncie. Każdy członek posiada jednocześnie dostęp do wszystkich uzbieranych punktów, które może wymienić na rabaty lub nagrody.

Czy dziecko poniżej 15 lat może mieć własną kartę?

Tak, może. Jednak samodzielnej rejestracji konta w programie Gopass może dokonać jedynie osoba, która ukończyła 15 lat. Jeśli dziecko nie ma ukończonych 15 lat, w celu otrzymania dla niego imiennej karty, musi zostać przypisane do konta innego posiadacza karty Gopass, który ma ukończone 15 lat. Po otrzymaniu własnej karty Gopass może samodzielnie z niej korzystać.

Jak mogę wykorzystać uzbierane punkty?

Za każde 1 EUR/ 4 PLN/ 25 CZK wydane w ośrodkach TMR lub w e-sklepie otrzymuje się 1 punkt na konto Gopass. Po zalogowaniu na swoje konto Gopass, w zakładce “Kupony Gopass” dostępne są oferty specjalne z możliwością wykorzystania punktów Gopass - warto obserwować tę zakładkę, aby nie przegapić biletów wstępu /karnetów w promocyjnej cenie, bądź całkowicie darmowych. Również w wybranych ośrodkach TMR, istnieje możliwość wykorzystania punktów na zniżki w punktach gastronomicznych, czy sklepach Motion, wykorzystując określoną liczbę punktów. Informację o możliwości skorzystania z takich ofert można znaleźć w cennikach każdego z punktów stacjonarnych. Każdy ośrodek posiada indywidualne promocje.
 
Jak zalogować się na www.gopass.pl, jeśli zapomniałem hasła?

Na stronie logowania wystarczy wybrać opcję "Zapomniałeś hasła?", podać swój adres e-mail, na który zostanie przesłany link, który umożliwia ustawienie nowego hasła. Jeśli nie pamiętasz e-maila, który zarejestrowałeś w programie lojalnościowym Gopass, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem tel. +48 12 420 70 78.

Zdjęcie użytkownika.

W przypadku zakupu biletów sezonowych konieczne jest dodanie zdjęcia osoby, dla której dokonywany jest zakup. Zdjęcie można dodać poprzez zakładkę ‘Karty Gopass / Moja rodzina, wybierając awatar z ikonką aparatu, znajdujący się po lewej stronie imienia i nazwiska Użytkownika. W celu zmiany zdjęcia na swoim profilu należy skontaktować się z infolinią Gopass, wysyłając załącznik na adres e-mail: info@gopass.pl.

Jak mogę kupić bilety dla innych osób?

Aby dokonać zakupu dla osób trzecich należy założyć danym osobom subkonta na swoim koncie Gopass (ponieważ bilety są imienne) lub zarejestrować oddzielne konta Gopass dla tych osób. Zakładając konto podrzędne należy posiadać dane osobiste: imię, nazwisko oraz data urodzenia. Następnie można przejść do procesu zakupu usługi i wybrać osobę, która ma być posiadaczem biletu, aby na jej imiennej karcie została zapisana usługa. 
Uwaga! Jeżeli osoba trzecia, dla której chcesz zakupić usługę posiada już konto Gopass, nie ma konieczności zakładania nowego subkonta! Wystarczy, iż posiadając daną usługę w koszyku na swoim koncie Gopass, zamiast zaznaczać osobę z konta, wybierzesz opcję poniżej: „Inna osoba z kartą Gopass (np. kolega, sąsiad)”. Należy wówczas podać numer karty tego użytkownika, aby usługa została do niej przypisana.

Jak działa doładowanie na koncie Gopass?

Za pośrednictwem swojego konta Gopass możesz zrobić doładowanie, które wykorzystasz na zakup produktów w e-shopie Gopass. Doładowanie można też podarować innej osobie, która wykorzysta je przez swoje konto. Należy przejść do zakładki „Moje zamówienia” na koncie Gopass, wybrać opcję „doładowanie” i wpisać dowolną kwotę, którą chcemy doładować konto Gopass.  
Doładowanie zakupione w PLN można wykorzystać jedynie na www.gopass.travel/PL, w euro na www.gopass.travel/SK, w CZK na www.gopass.travel/CZ. Doładowanie ma nieograniczoną ważność i można z niego korzystać przez cały okres członkostwa w programie Gopass.  

Mam na koncie doładowania, ale nie mogę go wykorzystać.

Nie ma możliwości wyboru płatności łączonej, np. doładowanie + karta płatnicza, co oznacza, że w przypadku wyboru płatności za pomocą doładowania cała płatność musi być zrealizowana z kwoty doładowania. Kwota zakupu nie może być większa niż kwota posiadanego kredytu/doładowania – inaczej opcja zapłaty kredytem nie pokaże się na ekranie dokonywania wyboru płatności.  Maksymalna wysokość jednorazowego doładowania wynosi 1000 PLN.

Jak odłączyć subkonto od swojego konta tak, aby stało się niezależnym kontem głównym?

Po zalogowaniu się do konta Gopass przechodzimy do zakładki „Karty Gopass moja rodzina”. Przy osobie, którą chcemy odłączyć rozwijamy pasek „opcje” i wybieramy „odłącz członka”. System poprosi o podanie adresu e-mail, który będzie przypisany do konta i za pomocą tego adresu użytkownik będzie się logował do swojego głównego konta Gopass, po uprzednim kliknięciu w link aktywacyjny (wysłany na adres e-mail).

Jak aktywować kod z usługą na moim koncie Gopass?

Jeżeli Klient otrzymał usługę /nagrodę w postaci vouchera z kodem, powinien go aktywować na swoim koncie Gopass. Aby tego dokonać należy zalogować się do swojego konta na www.gopass.travel/PL (bądź dokonać rejestracji, jeżeli osoba takiego konta jeszcze nie posiada) oraz przejść do zakładki “Kupony Gopass”.  Kolejnym krokiem jest wpisanie otrzymanego kodu vouchera, a następnie odszukanie dodanego kuponu celem aktywacji. Kupon należy przydzielić odpowiedniej osobie oraz dodać do koszyka. Po przejściu do koszyka należy postępować zgodnie z instrukcją – zaakceptować Ogólne Warunki Handlowe oraz wybrać opcję „dalej”, finalizując transakcję i aktywując usługę. Aktywowana usługa będzie widoczna w zakładce „Moje zamówienia”, „Aktywne zamówienia/usługi”. 

 

Zakup usług

(bilety wstępu /karnety /data wykorzystania /anulowanie usługi)

 

Czy można zmienić datę wykorzystania skipassu/biletu rowerowego/karnetu turystycznego/biletu do parku rozrywki korzystając z konta Gopass?

Nie ma możliwości bezpośredniego przeniesienia karnetu na inny termin. Jednak posiadając zakupiony skipass online, istnieje możliwość anulowania karnetu, o ile nie został on wykorzystany oraz data ważności karnetu jest datą przyszłą (do godz. 23.59 dnia poprzedzającego datę obowiązywania usługi - koszt za anulację usługi wyniesie 5zł, lub w tym samym dniu do godziny 12:00 – koszt za anulację usługi wyniesie 25 zł.) Środki z anulowania pojawią się na koncie Gopass w formie doładowania – kredytu, który jest ważny bezterminowo i można go wykorzystać na zakup produktów i usług przez stronę www.gopass.pl (Szczyrkowski Ośrodek Narciarski oraz Legendia – Śląskie Wesołe Miasteczko). Kredyt jest widoczny po zalogowaniu na konto Gopass. Jest dostępny jako forma płatności w momencie realizacji zakupu usługi. Powyższa zasada nie obowiązuje dla karnetów sezonowych.

Do kogo kierować dodatkowe pytania dotyczące Gopass?

Informacje na temat programu Gopass można znaleźć w zakładce „Jak działa Gopass”. W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt telefoniczny z infolinią pod numerem tel. +48 12 420 70 78 lub +421 220 510 448 (infolinia międzynarodowa); kontakt mailowy: info@gopass.pl. Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie pytania.